על תזרים מזומנים ועל רווחיות
על תזרים מזומנים ועל רווחיות
ספטמבר 23, 2020
חשיבותה של רשימת התפוצה ושיטות להגדיל אותה
חשיבותה של רשימת התפוצה ושיטות להגדיל אותה
ספטמבר 23, 2020
Show all

כיצד מתמחרים מוצר?

כיצד מתמחרים מוצר?

שאלה חשובה שכל אדם שרוצה להקים עסק בתחום מסוים ולמכור מוצר מסוים צריך להכיר לפני שהוא מתחיל לבנות את התוכנית העסקית היא ” כיצד מתמחרים מוצר “?

למרות שהמטרה העיקרית היא למכור את המוצר בסכום הגבוה ביותר אותו הלקוח מוכן לשלם כדי להגיע למקסימום רווחים חשוב לעשות זאת בצורה הנכונה ולכן לבדוק מספר שיטות חשובות שיכולות לתת רקע על תמחור מוצרים:

  1. תמחור מבוסס שוק – אחת השיטות הכי מוכרות וכנראה גם הכי פשוטה ליישום. בשיטה זו אין צורך לעשות יותר מדי מחקרים מפורטים עם נוסחאות מסובכות אלא פשוט לבדוק את המחירים אותם גובים המתחרים שלכם על המוצר שאתה רוצה למכור.
    חשוב לקחת בחשבון את כל הנתונים ולבדוק מה הכמויות שהמתחרה שלך מוכר כדי לוודא שאתה אכן יכול לעמוד במחירים האלו. אפשר לראות הרבה מאוד חברות בעיקר בתחום הקמעונאות לצריכה ביתית משתמשים בשיטה זו ומעתיקים את המחירים מהמתחרים שלהם.
  2. שיטת העמסת עלויות – בשיטה זו המחיר של המוצר יכול להיקבע על בסיס ההוצאות השונות שקשורות לייצור ולהפצה שלו בתוספת אחוז רווח המוגדר מראש (חשוב לקחת בחשבון גם את ההוצאות הקבועות של העסק המועמסות על המוצר וגם את ההוצאות המשתנות של המוצר). הבעיה של שיטה זו היא בעיקר ההתעלמות מהמתחרים בתחום, דבר שיכול להשפיע על כמות המכירות באופן מאוד משמעותי לאורך זמן.
  3. תמחור מבוסס ערך – שיטה זו פחות מוכרת וגם נמצאת פחות משימוש משתי השיטות האחרות והסיבה לכל היא שערכו של המוצר נקבע בעיקר בגלל הערך שלו לפי תפיסת הלקוחות. הבעיה היא שקשה מאוד לקבוע ערך בצורה מדויקת עבור לקוחות ולכן שיטת חישוב זאת יכולה להיות מאוד שונה מהשאר. אפשר לראות את השיטה הזאת בעיקר במוצרים מאוד ייחודיים או פורצי דרך בתחומם.

חשוב לקבוע את תמחור המוצר לפי יעדי החברה

אם יש לכם כבר חברה קיימת שכבר פועלת ומוכרת מוצרים אז כנראה שיש לכם כבר מטרות ויעדים וגם תוכנית עבודה מסודרת. אם צירפתם אל החברה או העסק הקיים מוצר נוסף ואתם מתלבטים על התמחור שלו חשוב מאוד לבדוק על מחיר שגם יתאים ליעדים ולמטרות החברה ולא יתנגש עם ערכים מסוימים אותם החברה חרטה על דגלה.

להתייחס לשוק וגם ללקוחות

אם אתם החלטתם ללכת על שיטת תמחור מסוים תמיד כדאי לקחת בחשבון גם את המתחרים בשוק ולבדוק היטב את המחירים של מוצרים דומים. מעבר לכך גם כאשר מדובר על מוצר ייחודי וגם על מוצר קיים חשוב לדעת לתמחר באופן הוגן ללקוח ולתת לו מוצר עם השווי ההולם את רמת התמחור אותה קבעתם למוצר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

10 + 7 =

//]]>