הצהרת הון שנייה
הצהרת הון שנייה
נובמבר 13, 2020
Show all

רואה חשבון לעסק קטן

רואה חשבון לעסק קטן

לאחר כמה שנים בהם עבדת כשכיר בחברות שונות ברחבי הארץ, החלטת להקים עסק קטן שיהיה רק שלך ובו תוכל להשקיע את כל כולך. פתיחה והקמה של עסק הוא אינו דבר של מה בכך, ונוסף למציאת מקום בו העסק יתנהל והקדשת שעות רבות למינופו ומיתוגו – עליך לפנות אל רואה חשבון לעסק קטן, שיטפל עבורך בכל הבירוקרטיה הפיננסית הנוגעת לניהול החשבונות של העסק שהקמת.

רואה חשבון – קווים לדמותו

רואה חשבון הוא איש מקצוע המתמחה בחשבונאות פיננסית הכוללת בין השאר ניהול כספים, ביקורת על דוחות כספיים, מתן חוות דעת פיננסית וכל תחום העוסק בחשבונאות, מימון ומיסים. בשונה מחשבי שכר המועסקים בחברות שונות ותאגידים, רואה חשבון הינו אדם שהוסמך לעסוק במקצוע ראיית החשבון באופן חוקי לאחר הכשרה מקיפה בתחום החשבונאות הפיננסית.

רו”ח עובר התמחות ארוכה הכוללת בין היתר גם התמקצעות בנושאי כלכלה, מנהל עסקים ומשפטים. הודות לכך, מדובר באיש מקצוע מקצועי ומנוסה שיידע כיצד לסייע לעסקים בהיבט הפיננסי כמו ניהול חשבונות, מעקב אחר תזרים המזומנים, מתן ייעוץ אובייקטיבי על דוחות כספיים, התנהלות מול רשויות המס ועוד מגוון פעולות נוספות המצריכות ידע בתחום.

מדוע גם עסק קטן צריך להיעזר ברואה חשבון?

על אף כי ברוב המקרים עסקים קטנים פועלים בהיקף קטן יחסית, כך שמחזור העסקאות השנתי אינו עובר את המאה אלף ₪, מומלץ מאוד לבעלי עסקים גם שכאלו להיעזר ברואה חשבון מוסמך שילווה אותם לכל אורך הדרך.
בשלב הראשון רואה החשבון ידאג לפתיחת התיקים הדרושים ברשות המיסים ומע”מ, ומאותו רגע הוא זה שיתנהל באופן שוטף מולם לצורך שליחת דיווחים שוטפים ושנתיים, טיפול בפניות מרשויות המס, בדיקת ותשלום מקדמות לאורך השנה למס הכנסה ולמוסד לביטוח לאומי, ובדיקת סיווגו של העוסק בצורה נכונה במוסד לביטוח לאומי כדי לא לשלם סכומים מיותרים. 

במידה והעסק הקטן מעסיק עובדים שכירים, רו”ח ידאג לנפק עבורם תלושי שכר חודשיים הנדרשים על פי חוק כולל ניכוי תשלומי חובה של מס הכנסה, ביטוח לאומי ופנסיה. נוסף להתנהלות הפיננסית השוטפת של העסק, רואה החשבון יבצע בדיקות תקופתיות של ההכנסות של העסק, זאת כדי לוודא שתזרים המזומנים אינו נפגע ולבדוק האם הועברו הטבות המס שבעל העסק זכאי להם.

כיצד לבחור רואה חשבון מקצועי?

כאמור, רואה החשבון הוא איש המקצוע האחראי על כל ההתנהלות הפיננסית של העסק. משום כך, קיימת חשיבות גדולה לבחירתו של רו”ח שינהל את החשבונאות הפיננסית גם של עסקים קטנים. נוסף לבחירת רו”ח מנוסה ובעל וותק בתחום, מומלץ להעדיף את איש המקצוע שיתחייב להעניק לך ולעסק טיפול אישי ומסור בכל זמן ולכל צורך.

כדי לקבל מידע שקוף ואמין בנוגע למצב הפיננסי של העסק, כדאי לבחור ברואה חשבון שיעניק גישה מהירה לצפייה בתיק החשבונות ובדוחות הכספיים הנוגעים לעסק כמו תשלומים שוטפים לרשויות, דוחות רווח והפסד ודוח הכנסות והוצאות לפי שנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seventeen + 17 =

//]]>