דוח שנתי לעוסק פטור
דוח שנתי לעוסק פטור
ספטמבר 10, 2020
Show all

רואה חשבון

רואה חשבון

אנשים רבים יודעים מהו רואה חשבון באופן כללי, אך הם אינם יודעים בדיוק מהם תפקידיו ומדוע שירותיו חיוניים לחלק מהאנשים. 

הסיבה לכך שרבים מהאנשים אינם מתעניינים בכל הנוגע לחשיבותו של רואה חשבון היא שהם שכירים, לכן הם אינם מעסיקים את עצמם עם חישובים ומסמכים מורכבים ועיקר העיסוק שלהם במספרים מסתכם בצפיה בתלוש המשכורת המתקבל מדי חודש. 

במקרה של שכירים, מתבצעים כל החישובים וההחלטות הנוגעות לעניין השכר על ידי הנהלת החשבונות והמעסיק. יחד עם זאת. ישנם מקרים מסוימים בהם שכירים יזדקקו לרואה חשבון כגון שכירים הנהנים ממשכורת גבוהה המחייבת אותם בהגשת דוח שנתי למס הכנסה, שכירים בעלי הכנסות בחו”ל  או הכנסות משכר דירה למגורים.

לצד השכירים, עצמאיים רבים בדרך כלל יפנו לקבלת שירותיו של רואה חשבון.

עבודה כעצמאי – אליה וקוץ בה

לעבודה כעצמאים יש הרבה יתרונות – העצמאי קובע לעצמו את זמני עבודתו בעסק, באיזו תחום הוא יעבוד, עם אילו אנשים הוא עובד, היכן נמצאת עבודתו, האם הוא מקבל לקוחות או נפגש עם לקוחות בחוץ או האם הוא כלל אינו נפגש עם לקוחותיו – אלו הן “נקודות חופש” שיכולות לשפר את איכות החיים בצורה משמעותית.

לצד אותם יתרונות, על עצמאים להתעסק עם בירוקרטיה מורכבת שדורשת מעקב מתמיד אחר הוצאות והכנסות, הגשת מסמכים ושאר עניינים שדורשים השקעת משאבים.

 כאן נכנס רואה החשבון לתמונה.

רואה החשבון מסייע לבעלי עסקים לנהל את העסק והוא מלווה אותם לאורך כל הדרך. 

כל פעילות עסקית דורשת התנהלות עם בירוקרטיה, הגשת מסמכים, חישובים וניהול מס, את כל הפעולות הללו ופעולות הכרחיות נוספות מבצע רואה החשבון.

רואה חשבון – הצורך בעיני רשויות המיסים

הזכרנו מקודם את הצורך ברואה חשבון. רואה החשבון חיוני גם לעסק עצמו וגם לרשויות הממשלתיות העוסקות במיסים. רשויות המיסים דורשות מכל בעלי העסקים לנהל את כספיהם בהתאם לחוקי המס ולשלם את המיסים הדרושים באופן מסודר ובהתאם לזמנים שנקבעו בחוק.

רשות המיסים דורשת שכל ההתנהלות תתבצע באופן מקצועי ומרוכז, כך שלא יהיה צורך לעבוד מול העסקים השונים בנפרד ויהיה ניתן לשמור על הארגון והסדר. 

קבלת שירות מרואה חשבון – מהו האינטרס של בעל העסק?

מבחינת בעל העסק, הרי שהוא מעוניין להתנהל בהתאם לחוק כדי להימנע מבעיות עם הרשויות, בעיות עם הרשויות עלולות להוביל לפגיעה משמעותית בעסק ואף לסגירתו.

רואה חשבון מקצועי ידאג לכך שהעסק יתנהל בהתאם לחוק. 

עצמאי הרוצה לחסוך בעלויות רואה חשבון עלול להתנהל באופן לא מסודר מול רשויות המס ובכך להתחייב  בקנסות כספיים כבדים אשר גורעים מהכנסה נטו של העצמאי (קנס אינו הוצאה מוכרת) ומהווים פגיעה בלתי נסבלת ברווחיות.

לפיכך האינטרס העליון של בעל העסק הנו לשמור על סדר וארגון ולציית לחוקי המס, הדורשים ממנו לבצע רישום מסודר של פעילותו העסקית.
כדי שרשויות המס יוכלו לבחון את החומר המוגש ולוודא שהעסק מציית לחוק וכדי שבעל העסק יהיה מודע להיקף הפעילות באופן מתמיד וישמור על סדר וארגון, יש צורך בקבלת שירות מרואה חשבון.

יתרון נוסף לפנות לרואה חשבון הנו חיסכון בתשלומי המיסים אשר יכול להגיע לאלפי ש”ח בשנה מאחר ורואה החשבון מנחה את הלקוח שלו אילו הוצאות מוכרות, ועליו להקפיד כי בעל העסק אכן ממציא אותן ובכך לחסוך לו תשלומים מיותרים למס הכנסה, ביטוח לאומי ומס ערך מוסף.

משרד אמיר קינן רואה חשבון הינו משרד מקצועי וותיק שמלווה לקוחות רבים לאורך דרכם העצמאית. אתם מוזמנים לפנות אלינו. נשמח לעמוד לשירותכם ולסייע לכם להתנהל בצורה מסודרת ובהתאם לחוק.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen + 17 =

//]]>