העסק הרווחי
העסק הרווחי
ספטמבר 23, 2020
רואה חשבון בפתח תקווה
רואה חשבון בפתח תקווה
אוקטובר 20, 2020
Show all

רואה חשבון בבני ברק

רואה חשבון בבני ברק

על פי החוק במדינת ישראל, כל אזרח המעוניין לבצע עסקאות הכוללות מכירות או מתן שירותים המאפשרות לו להרוויח בגין כך כספים – נקרא עוסק, ועליו להירשם ברשות המיסים על מנת לנהל את עסקיו באופן מפוקח.

עוסקים יכולים לנהל את עסקיהם בכמה דרכים, החל מעוסק עצמאי העובד בגפו ו/או עצמאי הפועל יחד עם עובדים נוספים הכפופים אליו ועד בעל חברה או שותף עסקי בחברה אחת או יותר. כדי לפקח באופן מוסדר אחרי כלל העוסקים, החוק מחלק אותם לשני סוגים שונים – עוסק פטור ועוסק מורשה הנבדלים ביניהם בתשלומי המע”מ בגין כל עסקה שהם מבצעים.

מהי החשיבות של העסקת רואה חשבון?

כאמור, עצמאיים הינם עוסקים המנהלים עסקאות שונות באופן עצמאי ואינם כפופים למנהלים ובעלי סמכויות. כדי לשמור על פיקוח העסקאות המבוצעות בידי עסקים עצמאיים שונים, כל עסק מחויב לדווח לרשויות המס באופן שוטף על הכנסותיו.

דיווחים אלו מוכרחים להיעשות באופן מדויק ומהימן המשקף את כלל הכנסות והוצאות העסק, כאשר דיווחים כוזבים עשויים לגרור אחריהם סנקציות קשות ואף העמדה לדין. כיוון שמצד אחד מדובר על התנהלות מחייבת עבור כל בעל עסק, אך מצד שני זוהי התנהלות הדורשת לרוב ידע בחשבונאות פיננסית – בעלי עסקים פונים לקבלת סיוע מרואה חשבון מקצועי ומיומן שיבצע זאת עבורם. 

רואה חשבון לעוסק פטור

רשות המיסים קובעת כי עוסק פטור הינו עוסק שסך כל מחזור העסקאות השנתי שלו אינו עולה על סכום מסוים, כאשר סכום זה נקבע לרוב בכל שנה. העוסק הפטור הינו עוסק שפטור מגביית מע”מ בגין עסקאות שהוא מבצע מול לקוחותיו, ולכן הוא נדרש להגיש דיווחי הכנסות וניהול חשבונות אחת לשנה מול רשויות המס.

למרות שמדובר על עסקים המתנהלים לרוב בהיקפים קטנים, קיימת חשיבות להעסקת רואה חשבון לעוסק פטור. רואה החשבון ידאג לכל העניינים הנוגעים להתנהלות הפיננסית של העוסק ביניהם דיווחים תקופתיים ותשלומי מקדמות שוטפים לרשויות, בדיקת רווחיות תקופתית והגשת המלצות בהתאם, ביצוע בדיקות להטבות מס ועוד.

רואה חשבון לעוסק מורשה 

בשונה מעוסק פטור, עוסק מורשה הינו עוסק שמחזור העסקאות השנתי שלו עולה על הסכום המקסימלי שנקבע לעוסק פטור. עוסק זה מחויב לגבות תשלומי מע”מ מלקוחותיו בגין כל עסקה, ובכך נדרש להציג דיווחים שוטפים בכל חודש.

כדי להקדיש את מירב הזמן והאמצעים לטיפוח העסק, עוסקים מורשים מעבירים את ההתעסקות השוטפת של הנהלת חשבונות העסק / חברה לידיו של רואה חשבון מוסמך.

לסיכום,

רואה חשבון הינו איש המקצוע אליו יש לפנות כדי לבצע ניהול חשבונות שוטף של העסק, וקבלת ייעוץ פיננסי מהימן ומקצועי. נוסף לתפקידו הייצוגי ואחריות על התנהלות שוטפת מול הרשויות שונות, רואה החשבון מעניק לעסק את תמונת המצב הפיננסית הטובה ביותר התורמת לפיתוחו והצלחתו העסקית.

בכל שאלה אתם מוזמנים לפנות אל משרדנו לקבל פרטים נוספים, משרדנו ממקום ברח’ כנרת 13 בני ברק קומה ד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × 1 =

//]]>