אחד המשפטים הכי מוכרים בתחום של מתן שירותים בכל סוגי הענפים במשק הוא ” הלקוח תמיד צודק “.
התחום של מתן שירות ללקוח הוא אחד התחומים המאתגרים ביותר והוא דורש הרבה מאוד כוחות נפש והרבה מאוד סבלנות ולכן אפשר לראות הרבה מאוד עובדים שעוסקים בתחום זה לא מצליחים לעבוד שנים רבות במשרות אלו ולרוב יש בהם רמת תחלופה די גדולה.
הגישה של מתן שירות איכותי ללקוח התחילה רק בעשורים האחרונים כאשר החברות הגדולות הבינו שלא מספיק רק לספק מוצר טוב ללקוח אלא גם לתת לו שירות ברמה גבוהה ולעזור לו עם כל השאלות והבעיות שלו על המוצר או על השירות.
זו בדיוק הסיבה שכאשר מכשירים אנשי שירות לקוחות בחברות הגדולות אחד הדברים הראשונים שמלמדים אותם הוא שלקוח לא מדבר עם אדם מסוים אלא עם נציג של החברה ולכן צריך להתנהג בהתאם.
גם כאשר לקוח מתנהג בצורה לא נעימה יש להמשיך עם הגישה הנחמדה ולתת שירות נעים לאורך כל התהליך.
בסופו של דבר הנציג שנותן את השירות הוא “הפרצוף של החברה” ולכן הוא לא יכול להרשות לעצמו להתנהג כמו אדם פרטי אלא לנהוג לפי הנהלים שהחברה מגדירה.
גם כאשר לקוחות מסוימים לא בהכרח צודקים אבל מתעקשים על כך, רצוי להיות באמת אמפתי ולגלות הבנה לתסכול של הלקוח.
הלקוח מצפה כי באמת נציג החברה יתייחס לבעיה מתוך גישה אוהדת ומבינה וחשוב כי גישה זו תהיה נטולת זיוף או ריחוק.
למרות הגישה של “הלקוח תמיד צודק” בחלק גדול מהמקרים אפשר לראות לקוחות שמתעקשים על דברים מסוימים למרות שכל הנתונים מראים אחרת.
העברת הלקוח המתלונן למנהל – הרבה מאוד לקוחות אוהבים להרגיש שאכפת לחברה מהם ולכן עצם העברת השיחה לאחראי או למנהל גורמת להם להרגיש יותר טוב. לפעמים שיחה עם נציג נוסף עם האחראי יכולה לעזור במציאת פיתרון או בהבהרת הבעיה ללקוח.