דוח שנתי לעוסק פטור
דוח שנתי לעוסק פטור
ספטמבר 10, 2020
רואה חשבון לעוסק מורשה
רואה חשבון לעוסק מורשה
ספטמבר 14, 2020
Show all

פתיחת חברה בע”מ

פתיחת חברה בע"מ

חברה בע”מ היא התאגדות שנועדה לקיים פעילות עסקית. חברה בע”מ מנוהלת על ידי בעלי מניות, כאשר המחזיקים במניות מכונים: “בעלי מניות החברה”.

כל אדם יכול לפתוח חברה בע”מ כל עוד המטרות של החברה אינן סותרות את החוק, אינן סותרות את תקנת הציבור ואינן בלתי מוסריות.

פתיחה של חברה בע”מ – יתרונות

לפתיחת חברה בע”מ יש יתרונות רבים, אחד היתרונות של פתיחת חברה בע”מ בא לידי ביטוי ברושם שנוצר על הציבור – ההתאגדות כחברה בע”מ משפרת את התדמית של העסק בצורה משמעותית בהשוואה לעוסק מורשה. ההגדרה של חברה בע”מ גורמת ללקוחות הפוטנציאליים והקיימים לבטוח עוד יותר במותג ולהאמין שהוא איכותי ומוצלח. 

על ידי פתיחת חברה בע”מ ניתן גם להביא לחיסכון ניכר בביטוח הלאומי, שכן במקרה זה רק המשכורת שבעל העסק מושך מחויבת בתשלום לביטוח לאומי ושאר הכספים שנמשכים כדיבידנד פטורים מתשלום לביטוח הלאומי.

בניגוד לכך – במקרה של עוסק מורשה, על בעל העסק לשלם דמי בריאות וביטוח לאומי על כל הכנסותיו.

החיסכון הכספי בא לידי ביטוי גם בתשלום למס הכנסה, שכן חברה בע”מ נדרשת בתשלום נמוך יותר מאשר עוסק מורשה ובנוסף לכך, יכולה לדחות את התשלום על הדיבידנד באמצעות חלוקת הרווחים, בצורה זו יכולה החברה גם להימנע מתשלום מס יסף ולמנף את רווחיה הצבורים על מנת לממן השקעות נוספות.

התנאים הטובים שמקבלת חברה בע”מ מאפשרים מבחינת תזרים מזומנים לדחות את תשלומי המס (באם הפעילות היתה במסגרת עוסק מורשה ) ולהשקיע אותם בפיתוח קווי ייצור, הוצאות פרסום של המותג וכל השקעת כספים העשויה לקדם את החברה.

יתרון נוסף הנו כאשר ההכנסה החייבת הנה נמוכה באותה שנה.

במקרה כזה עוסק מורשה עלול שלא לנצל את נקודות הזיכוי המגיעות לו ובכך ל”בזבז” אותם.
בעל המניות בחברה בע”מ בשנה כזו יכול להוציא לעצמו משכורת גבוהה ולהביא את החברה להפסד.
בכך הכנסתו האישית תהיה מספקת כדי לנצל את נקודות הזיכוי ומנגד ההפסד יקוזז מהכנסות החברה בשנים הבאות. 

במידה שהחברה מחליטה להיות מוחזקת על ידי מספר חברות או חברת אם, היא מקבלת הטבה נוספת משום שהיא יכולה לחלק את הרווחים לחברות הללו כדיבידנד ואינה מחויבת לשלם על כך מס, בצורה זו יכולה החברה להשקיע את הכספים הנותרים בחברות אחרות בקבוצה.

נוסף על כך, יכולה החברה להעביר את המניות שלה לאדם אחר ואם בעל העסק החליט להתפטר, הוא יקבל פיצוי פיטורים פטור ממס בעוד ההוצאה תהיה מוכרת בחברה..

תהליך פתיחה של חברה בע”מ

כדי לפתוח חברה בע”מ יש לגשת אל רשם החברות ולהגיש טפסים רבים, ביניהם: טופס בקשה לרישום החברה. בטופס זה יש למלא פרטים שונים, ביניהם: כתובת החברה, ההון שברשותה והמטרות שלה. 

כמו כן, יש למסור לרשם החברות את תקנון החברה ולציין בין היתר את אחריות בעלי המניות והוראות כלליות בנוגע למספר בעלי המניות והדירקטורים. 

נוסף על כף, יש להגיש הצהרת דירקטורים ראשונים והצהרת בעלי מניות ראשונים, פרטים ליצירת קשר ומידע נוסף.

אם החלטתם שברצונכם לפתוח חברה בע”מ ואתם מעוניינים לבצע את התהליך בצורה מסודרת ומדויקת, למנוע טעויות ולחסוך זמן יקר, אתם מוזמנים לפנות אל המשרד שלנומשרד אמיר קינן רואה חשבון ואנו נלווה אתכם ונסייע לכם בכל הדרוש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

8 + fourteen =

//]]>